La Comunitat Minera Olesana va celebrar el dissabte 21 de març una jornada de portes obertes a l’Estació de Tractament d’Aigua Potable (ETAP) del Mas de les Aigües, en el marc del Dia Mundial de l’Aigua. L’activitat va servir per apropar a cooperativistes i ciutadania el funcionament d’una infraestructura clau per a l’abastament d’aigua potable a Olesa de Montserrat. A la jornada hi han participat una quarantena de persones.

A les instal·lacions, els participants han pogut fer una visita guiada per conèixer de prop el procés de captació, tractament i distribució de l’aigua, així com la recent instal·lació de plaques solars fotovoltaiques i altres actuacions de millora dutes a terme a l’equipament. La visita ha finalitzat amb un refrigeri.

Durant la jornada, el president de la cooperativa, Joan Arévalo, i el vicepresident, Francisco Serrano, han estat els encarregats de conduir la visita i explicar el funcionament de la instal·lació. Entre les persones assistents hi havia també l’alcalde d’Olesa de Montserrat, Marc Serrado, i el regidor d’Aigua i Energia, Ferran Jorba Cerdeira.

 

02

La incorporació de les plaques solars a l’ETAP s’ha emmarcat en l’estratègia de la Comunitat Minera Olesana per avançar cap a un model de gestió més eficient i sostenible. Aquesta actuació ha permès incrementar l’autoconsum energètic de la instal·lació, reduir la dependència de fonts externes i minimitzar l’impacte ambiental associat al funcionament del servei d’aigua potable.

Amb aquesta jornada de portes obertes, la cooperativa ha reforçat la voluntat d’obrir a la ciutadania una infraestructura essencial, fomentar la transparència en la gestió i posar en valor les inversions realitzades per garantir un servei d’aigua de qualitat, amb criteris de responsabilitat ambiental i arrelament al territori.

 

10

 

Segueix a Grup Clade a xarxes!

Descobreix més històries de l’economia social, projectes, iniciatives i persones que impulsen una economia amb valors. Estigues al dia de totes les novetats de Grup Clade a les nostres xarxes socials.

Grup Clade

Grup Clade

Intercooperació i influència per a consolidar l’economia de triple impacte, des de l’economia social

La CMO presenta el seu acord d’intercooperació amb Som Energia

La Comunitat Minera Olesana presenta l’acord d’intercooperació amb Som Energia i renova cinc membres del Consell Rector en la seva Assemblea Extraordinària.

Comunitat Minera Olesana convoca Assemblea General Extraordinàriael 26 de setembre

La Comunitat Minera Olesana celebrarà una assemblea extraordinària per votar un acord d’intercooperació amb Som Energia i renovar parcialment el Consell Rector.

La CMO aprova els principals acords de l’exercici 2025 en Assemblea General

La CMO celebra l’Assemblea General Ordinària amb aprovació dels comptes del 2025, noves tarifes i debat sobre la transició hídrica i el model cooperatiu.

Comunitat Minera Olesana convoca Assemblea General

La Comunitat Minera Olesana celebrarà l’Assemblea General Ordinària el 9 de maig a la seva seu d’Olesa de Montserrat.

CMO celebra una jornada de portes obertes a l’ETAP

La Comunitat Minera Olesana organitza el 21 de març una jornada de portes obertes a l’ETAP per mostrar les millores i la nova instal·lació de plaques solars.

El Centre Cultural Cal Puigjaner acull l’exposició Les fonts d’Olesa de Montserrat

El Centre Cultural Cal Puigjaner inaugurarà aquest divendres, 30 de gener, l’exposició Les fonts d’Olesa de Montserrat, una mostra dedicada a posar en relleu el patrimoni hídric i cultural del municipi a través de les seves fonts. L’exposició es podrà visitar del 30...

25è aniversari de la Seu Social de la Cooperativa de l’Aigua

La Cooperativa de l’Aigua celebra el 25è aniversari de la seva Seu Social i els 157 anys de trajectòria, amb una mirada al creixement d’Olesa i a les millores que han garantit un servei d’aigua eficient i sostenible.

La Comunitat Minera Olesana presenta novetats i millores a la seva assemblea

La Comunitat Minera Olesana celebra l’assemblea extraordinària amb la presentació de la revisió tarifària, noves instal·lacions fotovoltaiques i actuacions per reforçar l’abastament.

Assemblea extraordinària de la Comunitat Minera Olesana – Octubre 2025

El 25 d’octubre tindrà lloc l’assemblea extraordinària de la Comunitat Minera Olesana, amb novetats tarifàries, noves inversions i un reconeixement al gerent sortint.

La Comunitat Minera Olesana participa al primer Fòrum internacional ASETT a Donostia

Comunitat Minera Olesana Fòrum ASETT: la cooperativa d’Olesa participa com a cas d’èxit internacional per la seva gestió responsable de l’aigua i la defensa del cooperativisme autèntic.

Ei, hola 👋
Gràcies per visitar-nos.

La nostra newsletter és la porta d’entrada a idees, projectes i novetats que transformen l’economia social. Subscriu-te!

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.