Al 2024, consolida el creixement amb un increment de facturació, ocupació i resultats positius.

Vint anys després de la seva fundació, Grup Clade continua demostrant que l’economia social és un model competitiu, sostenible i al servei de les persones.

Grup Clade ha tancat l’exercici 2024 amb una facturació de 1.634 milions d’euros, fet que suposa un increment del 12,6% respecte al 2023 (1.450 milions). Aquest augment respon a la bona evolució de les organitzacions, així com a l’entrada de nous membres com Som Mobilitat, Som Energia i Caixa Enginyers.

L’ excedent net també ha crescut de manera destacada, assolint els 40 milions d’euros, un 75% més que l’any anterior, quan va quedar-se molt a prop dels 23 milions.

Segons el president de Grup Clade, Tomàs Llompart, «els resultats de 2024 demostren que el nostre model d’economia social és capaç de créixer i consolidar-se, posant les persones al centre i generant retorn al territori. L’aposta per la col·laboració i els projectes compartits reforça la nostra capacitat d’impacte».

Per a Maria Teixidor, directora general de Clade, «les xifres posen en relleu la competitivitat de les empreses de l’economia social i la seva aportació a la societat. Creem ocupació de qualitat i oferim un valor afegit basat en el propòsit i el triple impacte».

 

17 organitzacions de referència

Aquest any 2025, Clade també ha anunciat recentment la incorporació de Fundació La Fageda i Som Connexió.

Grup Clade, fundant l’any 2004, està format per 17 empreses i organitzacions de l’economia social, la majoria d’elles cooperatives:

Abacus Cooperativa, Àuria, Caixa Enginyers, Cooperativa Plana de Vic, Corma, Escola Sant Gervasi, Fedefarma, Fundació Blanquerna, Fundació La Fageda, Comunitat Minera Olesana, Pere Claver Grup, Orquestra Simfònica del Vallès, Previsora General, Som Connexió, Som Energia, Som Mobilitat i Suara Cooperativa. 

Un dels retorns clau: l’ocupació

L’activitat del grup ha generat un impacte directe en l’ocupació, ja que 9.333 persones treballaven a tancament de 2024 a les organitzacions que integren Clade, xifra que representa 907 nous llocs de treball (+10,7%) respecte al 2023. Pel que fa a socis treballadors, la xifra se situa en 2.334.

La creació de llocs de treball és un objectiu compartit per tots els membres de Clade, cercant que el creixement econòmic tingui a la vegada conseqüències positives, posant el focus en les persones, i basant-se en la transparència i els valors comuns.

Per Maria Teixidor, «a Clade ens agrada posar l’accent en la capacitat competitiva de l’economia social. Les nostres organitzacions saben ser protagonistes en el mercat i en sectors molt diversos i estratègics, i això també enforteix el mateix teixit empresarial del país».

Vint anys d’impacte i triple impacte

Grup Clade ha arribat als seus 20 anys d’activitat amb la visió que l’economia social és una alternativa necessària davant els models clàssics d’empresa, i amb una capacitat demostrada al llarg dels anys per generar projectes innovadors i rendibles amb fort arrelament al territori.

El model de les 17 organitzacions que integren el grup ha estat sempre enfocat al desenvolupament i al creixement de triple impacte: econòmic, social i ambiental.

Línies d’acció

Per tal de desenvolupar les fites que es posa com a grup, Clade treballa en tres línies d’acció principals:

  • Col·laboració, per donar resposta a reptes comuns a partir de projectes d’intercooperació i del treball conjunt a través dels Grups d’Interès Mutu (GIMs).
  • Influència, per defensar els interessos dels seus socis i orientar-se cap al propòsit del grup.
  • Transformació, per proporcionar eines que promoguin un canvi de model en clau social, traslladant els aprenentatges de l’economia social al conjunt de l’activitat econòmica. 

 

Segueix a Grup Clade a xarxes!

Descobreix més històries de l’economia social, projectes, iniciatives i persones que impulsen una economia amb valors. Estigues al dia de totes les novetats de Grup Clade a les nostres xarxes socials.

Grup Clade

Grup Clade

Intercooperació i influència per a consolidar l’economia de triple impacte, des de l’economia social

Sis membres de Grup Clade, entre les cooperatives amb més activitat econòmica de Catalunya

Sis membres de Grup Clade se situen entre les 20 cooperatives amb més activitat econòmica de Catalunya i representen el 35,2 % de l’activitat del conjunt.

Grup Clade tanca el trimestre amb una conversa amb Cristina Grau sobre els reptes jurídics de l’Economia Social

Grup Clade ha celebrat una sessió amb Cristina Grau per reflexionar sobre els reptes jurídics, la governança i el marc normatiu de l’economia social.

Grup Clade incorpora Xarxa Ambiental a la seva organització

El Consell Rector del Grup Clade va aprovar la incorporació del Grup Cooperatiu Xarxa Ambiental que, com a cooperativa de 2on grau, entra com a soci col·laborador. Amb aquesta incorporació, Clade passa a estar integrat per 18 organitzacions de l’economia social i reforça la seva presència en sectors clau de l’activitat econòmica.

Karina Gibert visita Grup Clade: la IA com a motor de canvi amb propòsit

Karina Gibert participa en una jornada amb Grup Clade sobre els reptes, oportunitats i impactes socials de la intel·ligència artificial.

Grup Clade celebra la seva Assemblea General i reforça el full de ruta per al 2026

Clade fa balanç d’un 2025 sòlid, incorpora nous membres i defineix les línies de treball per encarar el 2026 amb més intercooperació.

L’oportunitat de la capitalitat de Mataró per reivindicar el model de l’economia social i la democratització de l’economia

La capitalitat de Mataró com a Economia Social 2026 es presenta com una oportunitat per reivindicar el model cooperatiu i la democratització de l’economia.

Mataró inaugura la seva capitalitat de l’Economia Social 2026

Mataró dona el tret de sortida a la seva capitalitat de l’Economia Social 2026 amb la participació d’institucions i entitats del sector cooperatiu.

Grup Clade viatja a l’Occitània francesa per compartir models de governança en l’Economia Social

Grup Clade viatja a Occitània per compartir experiències de governança i reforçar vincles amb l’Economia Social francesa.

Grup Clade impulsa la innovació i el lideratge amb una jornada formativa amb Xavier Marcet

Més de 60 professionals de les entitats de Grup Clade van participar en una jornada formativa amb Xavier Marcet per reforçar el lideratge, la innovació i la intercooperació dins l’ecosistema del grup.

Som Energia celebra 15 anys amb un acte institucional a Girona

L’acte institucional va reunir entitats, representants de l’economia social, persones sòcies i equips per celebrar quinze anys de projecte cooperatiu i posar la mirada en els reptes de futur.

Ei, hola 👋
Gràcies per visitar-nos.

La nostra newsletter és la porta d’entrada a idees, projectes i novetats que transformen l’economia social. Subscriu-te!

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.