La cooperativa impulsa una formació pionera en IA Generativa adreçada a equips tècnics, directius i persones amb discapacitat
L’acció s’emmarca dins del Projecte Singulars “Cooperativisme industrial en acció”, amb el suport de la Direcció General d’Economia Social de la Generalitat de Catalunya
Àuria ha posat en marxa un ambiciós programa formatiu en Intel·ligència Artificial Generativa, que s’adreça a tots els nivells de l’organització. Aquesta iniciativa pionera té com a objectiu optimitzar el rendiment professional i organitzatiu, impulsant una cultura interna d’innovació tecnològica i de millora contínua. La formació es divideix en tres nivells: un enfocament estratègic per a equips directius, un nivell tècnic destinat als quadres professionals de la cooperativa, i el més innovador —una formació adaptada i accessible per a totes les persones treballadores amb discapacitat de la cooperativa. Aquesta última és de caràcter obligatori i suposa un pas endavant en la inclusió digital i la democratització del coneixement tecnològic.
El programa és conduït per la cooperativa El Garbell, experta en capacitació professional i processos de transformació digital mitjançant IA Generativa. Les sessions són pràctiques, dinàmiques i orientades a les necessitats reals de cada perfil professional dins l’organització. Més de 400 persones de la cooperativa participen en aquesta formació, fet que en subratlla l’abast i impacte dins l’organització. Aquesta acció forma part del projecte “Cooperativisme industrial en acció”, impulsat per Àuria Cooperativa i fet en el marc dels projectes Singulars 2024, promoguts per la Direcció General d’Economia Social de la Generalitat de Catalunya i el Departament d’Empresa i Treball, finançats pel Ministerio de Trabajo y Economia Social.
L’objectiu del projecte és reforçar la competitivitat, l’eficiència i la presa de decisions dins l’economia social mitjançant la integració de tecnologies emergents i la millora de la competitivitat industrial en clau de país. La materialització d’aquesta formació s’ha produït aquesta setmana amb la signatura d’un conveni entre Àuria Cooperativa i El Garbell en clau d’intercooperació, un dels principis de l’Aliança Internacional, en un any especialment rellevant per a aquest model empresarial, ja que el 2025 és declarat l’Any Internacional del Cooperativisme. Aquesta efemèride vol posar en valor models empresarials amb propòsit que responen a les necessitats socials amb una mirada inclusiva i transformadora.
Albert Piñol, gerent d’Àuria, destaca: “Volem que la transformació digital arribi a tothom dins l’organització. Aquesta formació és una aposta clara per la innovació inclusiva i col·laborativa, on tothom pot entendre i aplicar la IA al seu dia a dia. La signatura d’aquest conveni es materialitza amb una cooperativa petita del nostre territori, una aposta per donar suport a l’economia social en clau d’intercooperació, un dels nostres principis”.
Amb aquesta iniciativa, Àuria es posiciona com una entitat capdavantera en la implantació d’intel·ligència artificial dins el sector social i cooperatiu, mantenint el seu compromís amb la inclusió, la innovació i l’eficiència organitzativa. Un fet que posiciona a la indústria cooperativa com un model empresarial alternatiu, basat en la participació, la democràcia i el compromís amb l’entorn. Organitzacions com Mondragón Corporación Cooperativa, al País Basc, són un exemple internacional de com les cooperatives poden ser competitives, innovadores i sostenibles a gran escala. Àuria s’emmiralla en aquest esperit per seguir creixent com a projecte col·lectiu, compromès amb la transformació social i amb la generació de valor compartit. Dins d’aquest marc, l’organització preveu realitzar en breu una formació estratègica de primer nivell adreçada a les direccions de les cooperatives més destacades de l’àmbit industrial català.

